Toruń2012 - SUCHACZ - WIOSKA KAPERSKA

Idź do spisu treści

Menu główne:

Toruń2012

Rajdy RC

za 2012 z rajdów 1:10

Sezon 2012 został oficjalnie zakończony a uwieńczyła go Gala zorganizowana na stadionie Motoarena, gdzie gościem honorowym był trener żużlowców Unibaxu Toruń Jan Ząbik.

Gala rozpoczęła się tuż po godzinie 12, a przewodził jej jak co roku Super OS. Tegoroczny zwycięzca zarówno w Klasyfikacji Generalnej, Klasie WRC oraz w Rallycrossie czyli Radosław Schenker nie dał rady, Super OS w tym roku wygrali:

1 miejsce - Bartek Blachowski
2 miejsce - Marek Słupczewski
3 miejsce - Michał Nowicki

Na drugiej części gali, już pod dachem w restauracji Speedway nastąpiło rozdanie nagród za cały sezon 2012.

Michał Nowicki odebrał puchary za :
I Miejsce w Klasie S2000, II w Klasyfikacji Generalnej, III w Super OS i medal za II miejsce w klasyfikacji zespołowej + karoserię Mitsubishi Lancer EVO X z dodatkami

Damian Nadolski II miejsce w klasie N + komplet opon Pirelli

Marta Nowicka, Piotr Nowicki i Paweł Szklarczuk medale za II miejsce w klasyfikacji zespołowej + wylosowane Mitsubishi EVO VI i Subaru 2004

Wszyscy zawodnicy otrzymali kalendarze rajdowe na 2013 rok (jeden z widocznych na kalendarzu modeli to Marty Subaru w barwacg Barkasa Tolkmicko) i płytki z prezentacja całego sezonu.


______________________________________________________________________________________________
Subaru 6 Rajd Jesienny

28 października na Motoarenie w Toruniu odbył się ostatni w tym roku rajd zaliczany do klasyfikacji Otwartych Rajdowych Mistrzostw Torunia 2012. Swój współudział w imprezie miało tym razem naprawdę sporo firm i osób prywatnych: Subaru Import Polska Sp. z o.o., Dyrekcja MOSiR-u Toruń, MULTI-SALON REISKI, Toruń - Pacific Sp. z o.o., Marian Filipiak - kierownik Motoareny, Marcin Gagacki - 2 wicemistrz RSMP 2012 w Gr. N, Jacek, Hubert i Patryk Ptaszek, Tomasz Błaszkiewicz i Restauracja „Speedway”, Wiesław Nowak - „Angraw” Puchary i Trofea, ŚWIAT REKLAMY, portal JazdaMiejska.pl.
Dodatkową atrakcją rajdu była obecność na torze pokazowych modeli  Subaru w dużej skali i różnych samochodów sportowych i rajdowych. Można było zasiąść w prawdziwej „klatce” wewnątrz dużej rajdówki.
Przygotowane przez organizatorów Odcinki Specjalne to już ostatnio tradycyjnie dwie kręte trasy z różnymi przeszkodami i otwarty odcinek z jazdą miedzy słupkami. Ogólnie hopy, mostki i szykany do bólu. Zaskoczeniem była natomiast czwarta trasa – po raz pierwszy można było trenować i sprawdzać przyczepność nawierzchni na specjalnie przygotowanym w tym celu krótszym torze.
Po raz drugi w historii małych rajdów rywalizacja przebiegała na żużlowym torze szutrowym wewnątrz Motoareny na co dzień wykorzystywanym do speddwaya… Nawierzchnia naprawdę bardzo specyficzna na której idealnie… nie sprawdzają się chyba żadne opony. Można więc było podziwiać zawodników próbujących znaleźć swój sposób na skuteczną jazdę  po tak wymagającej nawierzchni. Jazda bokiem, fontanny szutru spod kół, efektowne skoki i sporo przewrotek po utracie przyczepności na zakrętach. Wszystko z udziałem 37 zawodników z :Błonia, Bydgoszczy, Ciechocinka, Chełma, Czernikowa, Elbląga, Głogowa, Głowna, Poznania, Suchacza, Torunia i Warszawy. Rekordowa liczba 14 zawodników wystartowała w klasie S2000, a w najmocniejszej WRC tylko 5. +Po podsumowaniu rajdu było jednak sporo niespodzianek, jak się okazało 3 miejsce w WRC dawało w klasyfikacji generalnej dopiero 13 pozycję, tego jeszcze nie widzieliśmy.
Sam przebieg rajdu dla ekipy z naszych okolic był jednak trochę inny od planów. Damian Nadolski zajął tradycyjnie 2 miejsce w klasie N  i wysokie 14 w klasyfikacji generalnej. Główny cel wyjazdu dla ekipy Barkas Kaper Team - obrona 2 miejsca w klasyfikacji drużynowej – powiódł się w 100%. Paweł Szklarczuk niestety nie zdołał zająć 3 miejsca na koniec sezonu w klasie S1600 – „przetrenował” pakiet zasilający przed rajdem i zapomniał go wymienić co doprowadziło do konieczności skorzystania z super rally i około minuty straty na OS3. Marta po raz pierwszy wystartował z napędem bezszczotkowym zmieniając klasę na S2000. Michał będąc spokojnym o klasyfikację końcową zabrał na rajd swoje stare podwozie i miał na 100% zdobyć tylko ze 25 punktów do klasyfikacji zespołowej. I tu się zaczęły nerwy po tym jak z Lancii zaczęły dobiegać ostre zgrzyty przy każdym przyspieszeniu. Diagnoza prosta – dał o sobie znać brak zmiany zębatek przełożenia napędu. Na OS7, który nasza grupa pokonywała jako ostatni doszło jeszcze 15s przerwy –model odmówił jazdy do przodu… W końcu jednak z wielkimi zgrzytami osiągnął metę. UFFFF… Szóste miejsce w generalce to w tym przypadku super lokata, ale o dziwo nie starczyła nawet na najniższe miejsce na pudle w klasie S2000 !? Moje TC4 sprawdziło się na szutrze bardzo dobrze, ale zadziwiająco wysokie 16 miejsce w generalce nie wystarczyło nawet na 1 punkt w klasyfikacji S2000.
Dokładne wyniki rajdu dostępne są na stronie http://www.tkm.torun.pl/rc2012/7_r_subaru_5_rajd_jesienny/Generalna_Subaru_6_rajd_jesienny.pdf
Całość rajdów na:
http://modelmania.info/1,strona-glowna.html


Nieoficjalnie podsumowując sezon:
Michał – mistrzostwo S2000 (pięć razy pierwsze miejsce, raz trzecie i raz czwarte), 2 miejsce w klasyfikacji generalnej
Damian – 2 miejsce w klasie N (cztery drugie miejsca), 29 w klasyfikacji generalnej
Paweł – 6 miejsce w S1600 ( raz pierwsze miejsce), 24 w klasyfikacji generalnej
Marta – 7 miejsce  w S1600 ( raz 2 miejsce), 33 w klasyfikacji generalnej
Piotr – 9 miejsce w S2000 i 17 w klasyfikacji generalnej
Michał, Piotr, Paweł i Marta – 2 miejsce w klasyfikacji zespołowej (Barkas Kaper Team)

 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego