Tanie pozycjonowanie sklepów internetowych – czy to możliwe?
Myśląc o pozycjonowaniu, wiele osób szuka tanich i dobrych rozwiązań. Często agencje żądają bowiem od klientów bardzo wysokich kwot za usługę pozycjonowania. Czy tak wysokie wydatki są koniecznością? A może możliwe jest tanie pozycjonowanie sklepów internetowych? Jeśli tak – na czym ono polega?
Co wlicza się do usług SEO?
Posiadając sklep internetowy, najważniejsze jest, aby był on widoczny na wiele różnych fraz. Wypozycjonowanie każdej z nich to proces długi, wymagający ogromnej wiedzy i doświadczenia. Osoby „zielone” w temacie mogą popełnić wiele błędów, które skutkować będą obniżeniem pozycji sklepu w Google, a czasem nawet zupełnym usunięciem witryny z indeksu wyszukiwarki.
Co więc jest trudnego w tych usługach?
Sam dobór fraz wymaga czasu oraz analizy odbiorców i konkurencji. Błędnie dobrane słowa nie przyniosą żadnych efektów i spowodują jedynie wyrzucenie w błoto pieniędzy na reklamę w sieci. Podobnie błędnie zoptymalizowane teksty blogowe czy opisy produktów i kategorii. Potrzebna jest wiedza dotycząca SEO, a także sprzedaży.
Do usług SEO wlicza się:
– utworzenie wizytówki w mapach Google;
– opracowanie pełnej strategii działania;
– techniczna optymalizacja sklepu internetowego;
– dobór fraz;
– copywriting sprzedażowy;
– prowadzenie bloga firmowego;
– pozyskiwanie odnośników zewnętrznych;
– ciągła analiza zachowań konkurencji;
– regularne raporty wysyłane do klientów.
Całkiem sporo, prawda? Czy więc możliwe jest tanie pozycjonowanie sklepów internetowych, skoro tych działań jest tak dużo?
Samodzielna optymalizacja sklepu
Możesz całkiem pokaźnie ograniczyć swoje wydatki na pozycjonowanie, jeśli tylko zaczniesz sam dbać o widoczność swojego sklepu w Google. I nie muszą to być skomplikowane działania.
Wystarczy, że stworzysz kilka wpisów na swojego bloga firmowego. W tym celu dobrze jest zatrudnić specjalistę od pisania takich treści, np. copywritera. Stawki za 1000 zzs są różne, warto jednak, abyś szukał ofert od 10 zł wyżej – gdyż wtedy możesz liczyć na dobrą jakość tekstu. Przyjmując, że jeden wpis to około 5000 zzs, zapłacisz za niego w przybliżeniu 50 zł, wybierając jedną z tańszych opcji.
Teraz czas zadbać o linki. W sieci znajdziesz wiele stron, które oferują umieszczanie odnośników w zewnętrznych serwisach. Wystarczy, że założysz na nich konto i poszukasz odpowiedniej opcji dla siebie. Koszt jednego odnośnika to od 20 zł do nawet 8 000 zł. Ale nie zrażaj się – ciekawe rozwiązania znajdziesz już w cenie ok. 100 zł. W miesiącu możesz dodać sobie np. dwa takie linki.
Dzięki temu znacznie ograniczasz koszty. Za 4 wpisy blogowe zapłacisz w miesiącu – po wskazanych przez nas stawkach – 200 zł. Do tego 2 linki zewnętrzne, kolejne 200 zł. Przy regularnych działaniach z pewnością pojawią się efekty, które pozwolą Ci na przeznaczenie większego budżetu reklamowego na pozycjonowanie Twojego sklepu.