Pozycjonowanie stron www – czy intencja wyszukiwania ma znaczenie?

Pozycjonowanie stron www – czy intencja wyszukiwania ma znaczenie?

Pozycjonowanie stron to działania, które obecnie stosuje już praktycznie każda firma. Ich celem jest budowa widoczności firmy w wyszukiwarce Google. Strony, które wyświetlają się wysoko w SERP-ach przyciągają do siebie czytelników i generują sprzedaż. Ale może okazać się, ze pomimo obecności w TOP10 witryna nie przynosi dochodu. 

Przyczyną może być błędnie wskazana intencja wyszukiwania. 

Rodzaj tekstu i jego cel na stronie

Zanim rozpoczniesz pozycjonowanie strony przy pomocy tekstu SEO, zastanów się, jaki cel ma on realizować. Opisy produktów odgrywają bowiem nieco inną rolę niż wpisy blogowe. Ich celem jest sprzedaż, zaś artykuł ma jedynie budować zaufanie i zbierać ruch w witrynie. 

Nieprawidłowo wybrany cel tekstu rzutuje na jego późniejsze wykonanie. Pozycjonowanie stron www rozpocznij więc od tego elementu. Jeśli nie wiesz (albo masz wątpliwości) co do celu swojego tekstu, wpisz daną frazę w Google i zobacz, jakie wpisy się wyświetlą. Ale jakie mamy intencje wyszukiwania?

Rodzaje intencji wyszukiwania

Pierwsza z nich to ta, z której korzystamy najczęściej – informacyjna. Wyszukiwarka Google to źródło pomysłów, inspiracji i sposób na rozwiązywanie wielu problemów. Pozycjonowanie stron www musi te zachowania użytkowników uwzględnić. Agencje tworzą więc teksty SEO w postaci artykułów na blogach firmowych lub w formie video, aby edukować internautów. I przy okazji nabijać kliknięcia. Jest to np. fraza „jak ugotować żurek z marchewką?”

Drugi typ to frazy sprzedażowe. Ich intencja jest jasna – ktoś szuka produktu, który chce kupić. Teksty SEO tworzymy więc tak, aby przekonać klienta do zakupu. Niech będą pełne emocjonalności i korzyści dla odbiorcy. Warto wzbogacić je słowami kluczowymi, jeśli chcemy, aby zajmowały wysokie pozycje w wyszukiwarce. 

I ostatnia intencja to intencja nawigacyjna. Frazy z nią związane kierują użytkownika w konkretne miejsce. Może to być restauracja, jakiś sklep, a nawet strona z kuponami. Teksty nawigacyjne podobne są odrobinę do tych informacyjnych, pełnią jednak nieco inną rolę.