Jak poprawić SEO stron opartych na WordPress?
Wybieraj szablony, które dobrze współpracują z SEO
Nie wszystkie szablony WordPress są przyjazne dla SEO, dlatego ważne jest, aby wybierać szablony, które zostały stworzone z myślą o czynnikach rankingowych wyszukiwarek, takich jak Google.
Najlepiej jest zawsze wybierać szablony o dużej szybkości ładowania. Każdy szablon zaprojektowany pod kątem SEO powinien ładować się bardzo szybko, zwłaszcza jeśli nie ma zainstalowanych żadnych wtyczek.
Ważne jest także, aby szablon był raczej prosty, z odpowiednimi i niezbędnymi elementami. Oznacza to, że zawsze należy unikać szablonów przeładowanych dodatkami, które nie będą używane, a które mogą spowolnić czas ładowania strony.
Zachowaj ostrożność przy tworzeniu adresów URL i łączy
WordPress umożliwia dostosowanie adresów URL w taki sposób, aby zawierały one informacje zarówno dla użytkownika, jak i dla Google, ponieważ domyślne adresy nie są zbyt pomocne dla SEO.
Bardzo ważne jest, aby adres URL zawierał słowo kluczowe, za pomocą którego chcemy pozycjonować daną treść. Ponadto adres powinien być krótki, zawierać myślniki zamiast innych symboli lub „dziwnych” znaków, takich jak ó, akcenty, wykrzykniki…
Chcielibyśmy również wspomnieć o backlinkach, które są niczym innym jak linkami w obrębie publikacji, które prowadzą do innych stron w obrębie tej samej witryny. Takie linki wewnętrzne sprawiają, że użytkownik dłużej przebywa na stronie, przeskakując z treści do treści, co będzie sygnałem dla Google, że strona jest interesująca. W przypadku zamieszczania linków do stron zewnętrznych można zastosować metodę nofollow, która pozwala uniknąć nadawania prestiżu innym stronom poprzez nakazanie wyszukiwarkom ignorowania tych linków. Należy zawsze unikać uszkodzonych łączy, ponieważ utrudniają one przeszukiwanie witryny przez wyszukiwarki i są źródłem negatywnych doświadczeń dla użytkowników.
Optymalizacja obrazów i treści multimedialnych
Obrazy, filmy i wszystkie zasoby towarzyszące tekstowi nie powinny spowalniać ładowania strony. Dlatego radzimy jak najlepiej zoptymalizować ten typ materiału, aby nie wpływał on na czas ładowania. Najlepiej, aby nie ważył więcej niż 100 kb i lepiej, aby był to plik JPG lub JPEG, ponieważ lepiej kompresuje on obraz.
Mimo że wiele stron internetowych wykorzystuje filmy wideo i inne materiały, obrazy są zazwyczaj najczęściej wykorzystywanym zasobem. Aby je zoptymalizować, można użyć wtyczki WordPressa EWWW Image Optimizer lub Imagify.
Ważne jest także dbanie o szczegóły, ponieważ coś tak prostego jak nazwa pliku może mieć duże znaczenie. Jeśli obrazy zawierają słowa kluczowe lub nazwy, które stanowią informację dla Google, mogą pomóc w pozycjonowaniu SEO. Ważne jest również, aby wszystkie one miały znaczniki Alt i Title ze słowami kluczowymi, tak aby Google mógł indeksować ich zawartość.