Teksty SEO w ofercie firmy – na co zwrócić uwagę?
Teksty ofertowe to przede wszystkim treści namawiające do zakupu. Jednak bez odpowiedniej optymalizacji nie będą one widoczne w wyszukiwarce. Niezależnie więc, czy chcesz, muszą to być również teksty SEO. W jaki sposób je pisać, aby nie brzmiały sztucznie i zapewniały konwersję? Sprawdźmy.
Zrób porządny Research
Zanim przejdziesz do pisania tekstu, dokładnie przeanalizuj konkurencję oraz użytkowników. Teksty SEO w ofercie firmy powinny zawierać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w oparciu o wyszukiwania. W poszukiwaniu fraz pomogą Ci narzędzia, takie jak Semstorm czy Ahrefs, a także ręczna analiza treści u konkurencji.
Znajdź główne słowo kluczowe, a następnie dodaj do niego frazy z długiego ogona. Dodatkowo wypisz słowa powiązane, czyli te najczęściej pojawiające się w ofercie konkurencji. One również powinny znaleźć się w Twojej treści.
Stwórz strukturę treści
Teraz czas na zaplanowanie wyglądu Twojej oferty. Wykorzystaj frazy z długiego ogona do stworzenia nagłówków, które zainteresują klienta. W tym miejscu warto pomyśleć o linkowaniu wewnętrznym, np. do bardziej szczegółowego opisu oferty.
Posiadanie takiej struktury pomoże Ci z łatwością przeprowadzić potencjalnego klienta przez cały proces zakupu. Sprawi, że dłużej pozostanie on na stronie oraz łatwiej zachęci go do finalizacji zamówienia. Następnie poukładaj w głowie informacje, które chcesz przekazać. Na początku niech znajdą się te najważniejsze z punktu widzenia klienta.
Napisz treść
Teraz czas na ostatni i najtrudniejszy etap – pisanie. Teksty SEO w ofercie firmy muszą jednocześnie zawierać słowa kluczowe i przekonywać do zakupu. Czasem ciężko znaleźć balans między jednym a drugim. Jeśli masz wątpliwości i pojawia się problem z użyciem konkretnej frazy w tekście, zrezygnuj z niej. Nienaturalne brzmienie oferty tylko odstraszy klienta. Na pierwszym miejscu zawsze stawiaj więc człowieka.
W pierwszych zdaniach oferty przekaż jej najważniejsze elementy. Jednocześnie zachęć do dalszego czytania, przekazując więcej szczegółów. Unikaj lania wody, rzucaj konkretami i korzystaj z prostego języka. Dziel też treść na 5-6 linijkowe akapity, które po prostu łatwiej się czyta.