Pozycjonowanie stron – najważniejszy jest audyt SEO
Twoja strona zaczęła nagle tracić pozycje w wyszukiwarce? Nie wiesz, co zrobić? Pomocny będzie audyt SEO. Wskaże Ci zarówno zalety, jak i wady Twojej strony internetowej i pomoże je wyeliminować. Ale na czym polega audyt SEO? Jakie informacje przekazuje?
Kwestie techniczne strony
Audyt SEO wskaże wszystkie elementy techniczne, które rzutują na postrzeganie jej przez algorytmy Google. Zaliczymy do nich w szczególności przystosowanie witryny do urządzeń mobilnych oraz szybkość jej ładowania. Już zmiana tych dwóch elementów może znacząco przełożyć się na lepsze pozycjonowanie stron.
Dodatkowo w trakcie analizy badana jest struktura adresów url oraz przekierowania. Ważne, aby adresy były czytelne i konkretnie opisywały to, co znajduje się na stronie. Warto także ustawić przekierowania dla nieistniejących witryn oraz stworzyć podstronę z błędem 404.
Audyt SEO sprawdza również bezpieczeństwo witryny – to ta kłódeczka wyświetlana z lewej strony przy adresie, a także czy posiadamy aktualną i w pełni działającą mapę witryny.
Struktura tekstów
To drugi etap. Wyszukiwarki cenią sobie przejrzystość treści. Zbyt długie akapity oraz pogrubienia zamiast klasycznych nagłówków sprawiają, ze teksty SEO są nieczytelne. Audyt SEO pokaże Ci te problemy.
W analizie otrzymasz informacje dotyczące nie tylko liczby nagłówków, ale także ich długości. Teksty zostaną sprawdzone pod kątem występowania słów kluczowych. Pokaże się również informacja, na jakie frazy aktualnie wyświetla się witryna. To dobry moment, aby sprawdzić, czy są to słowa, które generują konwersję.
W audycie otrzymasz także pełną analizę tekstu – jego struktury i formy, a także występujących w nim obrazków i ich wielkości. Na koniec przefiltrowane zostaną linki – wewnętrzne i zewnętrzne – które również mają istotny wpływ na pozycjonowanie stron www.
Jak przeprowadzić audyt SEO?
Te działania możesz przeprowadzić samodzielnie – jeśli znasz się na SEO. W przeciwnym razie dużo skuteczniejsze będzie skorzystanie z darmowych lub płatnych rozwiązań. Warto tu wspomnieć, że darmowy audyt SEO jest nieco okrojony i pokazuje jedynie główne obszary do zmian. Sprawdzi się jednak w przypadku małych stron, które nawet dzięki tak prostej analizie mogą poprawić swoje pozycje w Google.